05خرداد 1403

گزارش دومین جلسه ی سال دوم هیئت مدیره کانون کرمانشاه به تاریخ ۱۴۰۳/۳/۳

 گزارش دومین جلسه ی سال دوم هیئت مدیره کانون کرمانشاه
به تاریخ ۱۴۰۳/۳/۳ دومین جلسه ی سال دوم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با حضور آقایان علی اسدی، سید طاهر نعلینی، بیژن قنبری، سیامک آرین‌پور و خانم سمیه اکبری با دستورات از پیش تعیین شده توسط ریاست محترم کانون، در محل کانون وکلا تشکیل گردید
ابتدا ریاست محترم کانون و اعضای هیئت مدیره ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط بالگرد حامل ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه ایشان و کادر پرواز که منجر به شهادت این عزیزان گردید ، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند و متعاقبا به شرح ذیل نسبت به دستورات از پیش تعیین شده و درخواست‌های واصله از ناحیه همکاران اتخاذ تصمیم نمودند: 
1-   علاوه بر سرکار خانم لیلا امیری که سابقا عهده دار نمایندگی کانون کرمانشاه در اداره ی دارایی بوده اند ، سرکار خانم مریم انصاری‌پور و آقایان علی اشرف منتی و ایرج ناصری به عنوان نمایندگان کانون کرمانشاه در اداره ی دارایی تعیین گردیدند .
2- با توجه به ضرورت تعیین محل اشتغال پذیرفته شدگان و کارآموزان محترم آزمون سال ۱۴۰۲ کانون کرمانشاه باتوجه به مصوبه ی هیئت مدیره مقرر گردید نسبت به دعوت از این عزیزان اقدام گردد.
3- در خصوص اتخاذ تصمیم راجع به اجرای شیوه و رویه واحد در نحوه ابلاغ احضاریه و اوراق و آراء و تصمیمات دادسرا و دادگاه مقرر گردید نظر به تجهیز کانون به سیستم اطلاع رسانی هوشمند که تاریخ ارسال و دریافت پیامک به شاکی و متشاکی در آن قید و ثبت می‌گردد مقرر گردید کلیه اوراق و اخطاریه‌ها و همچنین دادنامه‌ها و تصمیمات صادره از ناحیه دادگاه و دادسرا از طریق این سامانه انجام پذیرد و از ابلاغ و ارسال اخطاریه از طریق پست، ابلاغ تلفنی یا کتبی خودداری گردد.
4- هیئت مدیره مصوب نمود  در راستای اعتلای کانون وکلا، نسبت به اخذ پیشنهادات و نظرات همکاران اقدام نماید . 
5- اکثریت اعضای هیئت مدیره  نظر به مشکلات و چالش‌های پیش روی نهاد وکالت با احراز ضرورت تشکیل جلسه هیئت عمومی اسکودا به صورت فوق العاده ، در راستای مقررات موضوع تبصره ماده ۶ اساسنامه  مقرر نمودند جهت اتخاذ تصمیم در خصوص ضرورت اصلاح اساسنامه، اصلاح آیین کار، انتخابات هیئت رئیسه اسکودا، لایحه جامع وکالت، لزوم اتخاذ رویه واحد درخصوص مسائل مرتبط با درگاه ملی مجوزها، مکاتبه و درخواست تشکیل همایش  هیئت عمومی به صورت فوق العاده به اسکودا ارسال گردد. موافقین این مصوبه خانم سمیه اکبری و آقایان علی اسدی و بیژن قنبری می‌باشند. مخالفین مصوبه نیز اقایان سید طاهر نعلینی و سیامک آرین پور می‌باشند.(مبنای نظر مخالف آقای آرین پور ضرورت مکاتبه با اتحادیه جهت روشن شدن نتیجه مذاکرات تیم مذاکره کننده با قوه قضاییه بودو از نظر ایشان تا روشن نشدن نتیجه ی مذاکرات امکان اصلاح یا تغییر اساسنامه بدون اخذ نظر قوه قضاییه وجود ندارد )
6- با توجه به درخواست خانم سمیه اکبری مبنی بر انتشار مصوبات هیئت مدیره از طریق انتشار در سایت و کانال کانون اعضای هیئت مدیره موافقت خویش را در این خصوص اعلام داشتند .بدیهی است این امر در خصوص مصوبات مرتبط با مسائل شخصی همکاران که انتشار آن به مصلحت نیست جاری و ساری نمی‌باشد.
7-در جهت حفظ جایگاه همکاران وکیل و شأن ایشان، هیئت مدیره پیشنهاد می‌نماید که همکاران در مراجع قضایی و اداری و امکنه‌ای که برای امور وکالتی مراجعه می‌نمایند از آرم سینه استفاده نمایند.
8- اعضای هیئت مدیره به ریاست کانون و در غیاب ایشان به نایب رئیس کانون تفویض اختیار نمودند که راسا به درخواست‌های واصله از ناحیه کارآموزان محترم داخل در حوزه کانون کرمانشاه و یا سایر کانون‌ها مبنی بر سپری نمودن دوره کارآموزی به عنوان میهمان تصمیم مقتضی اتخاذ نمایند و این مسئله نیاز به طرح مجدد در هیئت مدیره ندارد.
9- با توجه به دستور جلسه جهت تعیین نماینده شورای اجرایی نظر به اعلام کاندیداتوری آقایان بیژن قنبری و سیامک آرین پور، آقای بیژن قنبری با سه رای به عنوان نماینده شورای اجرایی انتخاب گردیدند. آقای آرین پور نیز دو رای از آرای ماخوذه را کسب نمودند.  نماینده شورا اجرایی در هر موضوع ،منعکس کننده نظر اکثریت اعضای هیئت مدیره خواهد بود .

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه
┏━━━⚜️⚜️⚜️━━━┓
t.me/kanunkermanshah تلگرام       
Kermanshahbar.comوبسایت   
kermanshahbar  اینستاگرام        
┗━━━⚜️⚜️⚜️━━━┛