08آذر 1400

🌐 وزیر عدلیه در سال ۱۳۰۹: ایده آل و مقصود من قبل از برگشت از اروپا اشتغال به کار وکالت بود

🌐 وزیر عدلیه در سال ۱۳۰۹:  ایده آل و مقصود من قبل از برگشت از اروپا اشتغال به کار وکالت بود

🔸 اکبرخان داور در آیین افتتاح رسمی کانون وکلای دادگستری  (۲۰ آبان ۱۳۰۹) در قامت وزیر عدلیه حکومت وقت به عنوان سخنران اصلی این مراسم گفت:

🔹 بنده خودم در خاطر دارم ۹ سال و کسری قبل از این که از اروپا مراجعت کنم و خواستم ایده ال و مقصودی را که از اول داشته و عقیده ام همین بود یعنی اشتغال به کار وکالت را تعقیب کنم.

🔹 بعضی اشخاص که در آن‌موقع به دیدن من آمدند چون از قصد من آگاه شدند... به من تذکر دادند که گرد این‌کار نگردم و فقط دو نفر بودند که قصد من را تقدیس کردند.

🔹 با تمام این حرف‌هایی که گفته می‌شد من شخصاً شغل وکالت را از حیث حیثیت بر تمام مشاغل آزاد و دولتی ترجیح می‌دادم و عقیده داشتم که باید صورت خوبی به این کار داده شود و با همین عقیده وارد کار شدم.

🔹 آقایان این مؤسسه که خودتان تأسیس کرده‌اید علاوه بر کمکی که به مردم می‌کند کمک زیادی هم به عدلیه می‌کند.

🔹  اگر در بین ما یک نفر مرتکب خبط و خطائی شد، بدون ترحم عمل کنیم. اگر روزی توانستیم به این درجه برسیم آن روز شغل وکالت دارای حیثیت حقیقی خود خواهد شد.

🔹 تأسیس کانون وکلا فکر ما نبوده است- بعضی از آقایان که همین جا حضور دارند این موضوع را به من تذکر دادند، منتهی من گفتم قدری صبر کنید- حالا خود آقایان باید سعی کنند کمک کنند که دنباله این فکر را بیاورند و بنده اعتماد می‌دهم که تا می‌توانیم همراهی کنم.

🔹برای آنکه بیشتر از این صرف وقت نکنم مذاکرات خود را بیش از این ادامه نمی‌دهم و باز هم می‌گویم و دیگر اسمش را خواهش و تقاضا نمی‌گذارم : « آقایان به ما کمک کنید »

📌 متن کامل سخنرانی در لینک زیر:
https://vokalapress.ir/?p=1462

🔗 وکلاپرس   @vokalapress
▫️وبسایت (http://www.vokalapress.ir/) ▫️سروش (https://sapp.ir/vokalapress)▫️اینستاگرام (https://www.instagram.com/vokalapress)▫️فیس بوک (https://www.facebook.com/vokalapress)▫️توییتر (https://twitter.com/vokalapress)