27اسفند 1402

جلسه شورای اجرایی اسکودا مورخه 1402/12/26 با حضور آقای بیژن قنبری عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه

دکتر جعفر کوشا در جلسه شورای اجرایی اسکودا:
متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/  امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد

🔹رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران صبح امروز شنبه ۲۶ اسفند در جلسه شورای اجرایی اسکودا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز عید نوروز به برپایی جشن هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلا اشاره کرد و گفت: به حمدالله این جشن‌ها به خوبی از سوی کانون‌های وکلا برنامه‌ریزی و اجرا شد. برگزاری این جشن‌ها نشان از اهتمام به استقلال کانون وکلاست و بلوغ صنفی را نشان می‌دهد که امیدواریم در سال‌های ‌آینده با برنامه‌ریزی بهتر در حل مسائل نهاد وکالت راهگشاتر عمل کند.

🔹دکتر کوشا در ادامه به انتخابات اخیر مجلس نیز اشاره کرد و گفت: خوشحال هستیم که ۱۰ نفر از حقوقدانان، وکلا و قضات ما وارد مجلس شدند که حضور این افراد می‌تواند راهگشای چالش‌ها نهاد وکالت باشد. انشاالله در آینده از این افراد دعوت خواهیم کرد تا با حضور در اتحادیه به تشریک مساعی درباره مسائل مبتلابه نهاد وکالت بپردازیم و خط مشی خود را در ارتباط با مجلس آینده مشخص کنیم.

🔹رئیس اسکودا در ادامه به موضوع انتخابات اسکودا اشاره کرد و گفت: انتقاد ما به قوه قضائیه این است که چرا در آخرین ساعات پیش از برگزاری انتخابات، دادنامه‌ها را ابلاغ می‌کند؛ این رویه درستی از قوه قضائیه که باید مجری برقراری عدالت و مدافع حقوق مردم و NGOها و آزادی‌های مشروع باشد، نیست و بازتاب خوبی ندارد. در عین حال این مسائل نشان می‌دهد ما در درون خود نیز نیاز به تزکیه و همفکری داریم.

🔹دکتر کوشا همچنین با اشاره به دادنامه صادره از سوی شعبه ۱ دادگاه انتظامی قضات مبنی بر تعلیق برخی اعضای هیأت مدیره دوره ۳۱ کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: ما نسبت به این رأی انتقاد داریم. وقتی ما انفعالی عمل می‌کنیم امروز وضعیت به این نقطه می‌رسد که در امور اسکودا دخالت می‌شود. متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند و نمی‌توانند اتحادیه را به این شکل بپذیرند.

🔹وی تصریح کرد: امروز حال وکالت و وکلای دادگستری خوب نیست و برخی رفتارها در درون نهاد وکالت به پیکره نهاد آسیب وارد کرده است. امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد و در این میان باید فرصت را برای دلسوزان صنف فراهم کرد تا وارد گود شوند و با همفکری با آنها به آسیب‌شناسی وضعیت موجود پرداخته و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

🔹رئیس اسکودا در پایان به تشریح رایزنی‌های هیات مذاکره کننده با قوه قضائیه درباره انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران پرداخت.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه
┏━━━⚜️⚜️⚜️━━━┓
t.me/kanunkermanshah تلگرام       
Kermanshahbar.comوبسایت   
kermanshahbar  اینستاگرام        
┗━━━⚜️⚜️⚜️━━━┛